PROPOSTA DE CONTRACTACIÓ

29 de jul. 2015, 6:36 publicada per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn   [ actualitzat el 17 de febr. 2016, 8:10 ]

Com molts de vosaltres ja sabreu, a principis d'any la nostra secció sindical CCOO va posar una denuncia a ITSS degut a què creiem que s'estava fent un ús abusiu de la contractació temporal (així ho semblaven indicar les dades d'una base de dades que estàvem treballant). Arran de la denúncia i de la decisió inspectora, 10 persones van passar a tenir un contracte fixe, i vam obtenir el compromís de l'empresa per tornar a parlar sobre aquest tema al setembre-octubre.

Després del canvi de Direcció de RRHH i de gerència, s'ha proposat per ambdues parts continuar amb aquest tema tant important. Per la nostra part, malgrat que la negociació s'iniciarà al setembre, ja hem fet entrega de dos Informes sobre l'estat de la contractació i un altre per a la Valoració dels contractes temporals a l'empresa, tot indicant quines són les nostres peticions i perquè les demanem. Totes les dades que hem aportat a l'empresa formen part d'un estudi exhaustiu que hem fet en aquests últims mesos i que ens ha permès obtenir una bona fotografia de la situació a l'hospital.

Un resum d'aquests informes és la Nota informativa que hem penjat i explicat ja per algunes zones de l'hospital (i que també podreu llegir aquí).

Un parell de coses importants sobre les quals hem incidit ja a l'empresa per motius de justicia i igualtat, són:

1. Que un dels factors per atorgar una plaça no sigui l'antiguitat (entesa com el temps transcorregut desde l'últim contracte), sinó que es tingui en compte el temps treballat a HQB d'aquests últims anys (historial de contractació).
  2. Que informarem a RRHH de les persones a les quals se'ls acaba el contracte en breu (agost-setembre-octubre) per tal que es valori el manteniment del lloc de treball fins a poder optar a alguna plaça que es convoqui.

Podeu fer-nos arribar els vostres dubtes sobre contractacions pròpies o qualsevol proposta que creieu és important, pels mitjans habituals, d'igual manera que si voleu veure el contingut de la informació que hem treballat en aquests mesos.

Feu "click" sobre la imatge per fer-la gran