ACTUALITAT‎ > ‎Notícies Formació‎ > ‎

S'ESTÀ JUGANT AMB LA FORMACIÓ

3 de juny 2015, 2:10 publicada per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn   [ actualitzat el 17 de febr. 2016, 8:13 ]
Amb una nova ostentació del seu caràcter democratitzador i aprofitant els escàndols de frau en relació a la  formació, el Govern Español amb majoria absoluta del Partit Popular, ha llançat el Reial decret llei 4/2015 de forma unilateral.

Els representats legals dels treballadors en matèria de formació, sindicats, patronals i les comunitats autònomes que tenen compartida aquesta competència, no han pogut donar la seva opinió ni asseure’s a negociar.  És evident que un dels motius és excloure de la participació als agents que veritablement coneixen les necessitats formatives, per deixar el sector en mans dels lobbys d’empreses de formació.

A més de la Tripartita també exclou als treballadors de les PIMES i augmenta el poder de les empreses de formació, deixa la formació a disposició d’aquestes i no de les demandes dels sectors o dels treballadors.

I per acabar-ho d’adobar, el gran invent del segle… EL XEC FORMACIÓ!

Aquest xec no és nou, ha estat provat a Anglaterra i Suècia. A Suècia s’ha retirat perquè no garantia l’equitat a l’accés a la formació. A Anglaterra, tot i no ser de caràcter mediterrani, s’ha retirat per l’ús fraudulent que se’n feia.

Conclusió: Res de bo

Fonts:

RDL 4/2015

Butlletí d’actualitat Jurídica i Sindical de CCOO-CERES,  Article: “Un nou model deformació per l’ocupació imposat i que no garanteix una formació de més qualitat” de Cristina Faciabeni
Imatge: Φ ,de hombre_invisible. <http://www.fotolibre.org/displayimage.php?pid=11843>