ACTUALITAT‎ > ‎

Notícies Formació

S'ESTÀ JUGANT AMB LA FORMACIÓ

3 de juny 2015, 2:10 publicada per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn   [ actualitzat el 17 de febr. 2016, 8:13 ]

Amb una nova ostentació del seu caràcter democratitzador i aprofitant els escàndols de frau en relació a la  formació, el Govern Español amb majoria absoluta del Partit Popular, ha llançat el Reial decret llei 4/2015 de forma unilateral.

Els representats legals dels treballadors en matèria de formació, sindicats, patronals i les comunitats autònomes que tenen compartida aquesta competència, no han pogut donar la seva opinió ni asseure’s a negociar.  És evident que un dels motius és excloure de la participació als agents que veritablement coneixen les necessitats formatives, per deixar el sector en mans dels lobbys d’empreses de formació.

A més de la Tripartita també exclou als treballadors de les PIMES i augmenta el poder de les empreses de formació, deixa la formació a disposició d’aquestes i no de les demandes dels sectors o dels treballadors.

I per acabar-ho d’adobar, el gran invent del segle… EL XEC FORMACIÓ!

Aquest xec no és nou, ha estat provat a Anglaterra i Suècia. A Suècia s’ha retirat perquè no garantia l’equitat a l’accés a la formació. A Anglaterra, tot i no ser de caràcter mediterrani, s’ha retirat per l’ús fraudulent que se’n feia.

Conclusió: Res de bo

Fonts:

RDL 4/2015

Butlletí d’actualitat Jurídica i Sindical de CCOO-CERES,  Article: “Un nou model deformació per l’ocupació imposat i que no garanteix una formació de més qualitat” de Cristina Faciabeni
Imatge: Φ ,de hombre_invisible. <http://www.fotolibre.org/displayimage.php?pid=11843>

PLA DE FORMACIÓ SUBVENCONAT 2015

26 d’abr. 2015, 1:56 publicada per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn   [ actualitzat el 7 de maig 2015, 1:49 ]

La FSS-CCOO premia la seva afiliació i amplia l'oferta de cursos del Pla de formació subvencionat 2015

La formació per a la seva afiliació continua sent, per a la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO), un objectiu prioritari i una necessitat. Per aquest motiu, des de l'any 2013, subvenciona, amb fons propis un pla formatiu per premiar la seva fidelitat. Per a aquest any amplia el seu catàleg de cursos per només 19 euros cadascun.

Les persones afiliades a CCOO, al corrent de pagament, o aquelles que s'afiliïn i tinguin una primera quota abonada, es poden inscriure en els cursos d'aquest pla subvencionat, a desenvolupar al llarg del 2015. No es poden fer més de dos cursos a la vegada.

TERMINIS DE SOL·LICITUD I EXECUCIÓ
: al llarg de tot el 2015

NOMBRE MÀXIM DE CURSOS PER AFILIAT/ADA I ANY

·         Nou afiliat Quota general: 4 cursos/any. Quota especial: 3 cursos/any

·         Afiliat de més d'1 any i menys de 3 anys Quota general: 5 cursos/any. Quota especial: 4 cursos/any

·         Afiliat de més de 3 anys Quota general: 6 cursos/any. Quota especial: 5 cursos/any

·         Afiliat amb quota superreduïda: 2 cursos/any

Requisits d'inscripció
 :

·         Afiliació a CCOO, al corrent de pagament.

·         Alta de nova afiliació, amb la primera quota abonada.

·         Pagament de 19 euros per curs sol·licitat (CCOO subvenciona la resta del cost de cada curs).

·         Ordinador amb accés a Internet i compte de correu electrònic.

·         Inscripcions a www.fysa.es

·         Els requisits s'han de mantenir al llarg de tot el desenvolupament del Pla.

Compromís de qualitat: cursos acreditats per la Comissió Nacional de Formació Contínua del SNS (sanitaris). És possible que, durant el procés de "reacreditació" dels cursos, el nombre de crèdits es modifiqui per resolució de l'Administració.

Cursos amb el reconeixement d'interès docent sanitari (RIDS) o d'interès sanitari (RIS), mitjançant les corresponents resolucions de l'Administració sanitària (no sanitaris). Atenent al criteri d'algun tribunal de comunitat autònoma pot ser que no es valori aquest reconeixement oficial en els processos selectius.

Per inscriure-s'hi, cal omplir tots els camps del full de sol·licitud que es troba en clicar sobre del nom del curs triat.

Si la persona es troba en situació d'atur haurà d'assenyalar, en els camps de la sol·licitud "Domicili del centre de treball" i "Codi postal del centre de treball", l'adreça i el codi postal del seu domicili habitual. Un cop completada la sol·licitud, ha de fer clic a la pestanya "Enviar dades" que hi ha al final i el procés haurà finalitzat. Cal fer una inscripció per cada activitat sol·licitada.

Els cursos es realitzaran en la modalitat en línia, amb la descàrrega d'arxius en format PDF (no hi haurà manuals en paper) i es disposarà de tutories personalitzades per a l'alumnat a través de correu electrònic.

Hi ha la possibilitat que, al llarg de l'any, el catàleg de cursos s'incrementi.

La FSS-CCOO es posarà en contacte amb els alumnes a través de FYSA, un cop comprovat el pagament i les condicions d'afiliació, per informar-los de la data de començament de l'edició del curs sol·licitat en la qual han estat inclosos.

Han abstenir de matricular-se en aquest pla aquelles persones que no estiguin afiliades a CCOO o no estiguin al corrent de pagament. Per a qualsevol informació, consulta, dubte o reclamació, cal dirigir-se a l'Àrea de Formació de la comunitat autònoma corresponent.

LA TEVA FORMACIÓ, EL NOSTRE COMPROMÍS

AFILIA'T!

Nuevos retos en formación

22 d’abr. 2015, 7:38 publicada per Miguel Ángel Cepas   [ actualitzat el 22 d’abr. 2015, 7:59 per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn ]

Como cada año se abre una nueva etapa y nuevos retos en el área de formación. De nuevo os pedimos colaboración y sugerencias, para poder plantear a la empresa nuevos cursos y mantener aquellos que son de vuestro agrado.
Nos podéis hacer llegar vuestras, opiniones y sugerencias por los medios habituales. Por otro lado, agradecer a todo el personal las propuestas del año pasado y solicitaros que no ceséis en el empeño, en especial a aquellas áreas y servicios que, históricamente, tienen un número de cursos inferior al resto.

Así mismo, se ha hecho una propuesta para que Quirón Barcelona incluya las condiciones (horas compensables o no) en las publicaciones de inscripción de los cursos.

Propera reunió de Comissió de Formació (dia 4 de juny)

2 de juny 2014, 7:46 publicada per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn   [ actualitzat el 2 de juny 2014, 7:46 ]

El proper dimecres hi ha reunió de la Comissió de Formació a HQB, de la qual en formem part. En aquesta reunió repassarem les activitats formatives que s'han fet en aquest primer quatrimestre (per veure si s'està seguint el que es va programar a principis d'any) i farem alguna altra proposta.

Us informarem de com ha anat la reunió!

1-4 of 4