ACTUALITAT‎ > ‎

Notícies Igualtat

CCOO de Catalunya rebutja frontalment la modificació de la Llei de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l'embaràs que proposa el PP

9 de set. 2013, 1:22 publicada per Sección Sindical CCOO   [ actualitzat el 9 de set. 2013, 1:22 per Seccion Sindical CCOO Quiron Bcn ]

FotoCCOO de Catalunya vol mostrar el seu rebuig frontal la modificació de la Llei orgànica 2/2010, de salut sexual i reproductiva i de la interrupció voluntària de l'embaràs (en vigor des del 5 de juliol del 2010), que vol proposar el Partit Popular, i instem totes les treballadores i treballadors a mobilitzar-se contra aquesta reforma, que representarà una retallada en els drets sexuals i reproductius de les dones.

Aquesta Llei, que permet la interrupció voluntària de l'embaràs (IVE) per terminis, tot i no suposar una despenalització de l'avortament per decisió pròpia, que és una demanda històrica del moviment feminista, va suposar un canvi substancial respecte a la llei anterior, perquè reconeixia el dret a decidir de les dones i apostava, doncs, per una educació sexual i afectiva igualitària i universal i per la legitimitat i la protecció del dret a decidir lliurement sobre el nostre cos. El dret al propi cos ha de prevaler jurídicament per damunt dels dictats morals impulsats pels sectors ultraconservadors i les institucions religioses arreu del món.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de setembre de 2013